Vipavska dolina z novim portalom in filmom

datum: 09.12.2016
kategorija: Novice

V grajski kleti v Vipavskem Križu sta sinoči doživela javno predstavitev tako nov spletni portal Vipavska dolina kot tudi pet minutni predstavitveni film. Novi pridobitvi vsekakor pomenita novo stopničko pri preboju turistične ponudbe Vipavske doline kot enotne destinacije.

Kar je prebivalcem Vipavske doline samoumevno, vsakdanje, je lahko obiskovalcem doline nekaj, kar ji najbolj pritegne, kar jih privlači in po čemer si bodo obisk doline in ljudi najbolj zapomnili. Miselnost, da se s turizmom ne splača baviti, ker Vipavska dolina nima morja, smučišč, zdravilišč, jam oziroma drugih atrakcij, ki so običajno osnove množičnega turizma, je treba čim prej preseči in jih zamenjati z zavedanjem, da je dolina drugačna in da velja prav na to drugačnost staviti in vanjo vlagati.

portal2Strategija turizma, ki sta jo pred kratkim sprejela občinska sveta občin Ajdovščina in Vipava, govori prav o tem, da je turistična nerazvitost v bistvu priložnost – priložnost za nove dejavnosti, za nova delovna mesta in da se splača na to področje in območje vlagati. In še eno spoznanje je dragoceno, da turista ne zanimajo občinske meje in se jih ob obisku vipavske doline niti ne zaveda, važno je, da dobi vse, kar potrebuje, oziroma, še več, kot je pričakoval. Kot je v pozdravnem nagovoru ob prisotnosti kolegov iz ostalih občin Vipavske doline še dejal župan Občine Ajdovščina Tadej Beočanin, sta tako spletna stran in predstavitveni film logično nadaljevanje pred letom osvojene celostne podobe enovite Vipavske doline z osnovnim sloganom Vse drugače. Vse leto.

»Številni tuji novinarji, ki so v zadnjih dveh letih obiskali našo dolino, so jo vsi po vrsti prepoznavali kot nekaj izjemnega. Njihovi članki in osebni vtisi, ki so jih delili z nami, so odlična priložnost, da na svojo dolino pogledamo z druge perspektive,« je o zasnovi novega turističnega portala dejala vodja projekta Lučka Peljhan iz ajdovske marketinške agencije I&S Aladin. »In kaj je tisto, česar še ne znamo ponuditi, ali pa tisto, na kar nismo niti pomislili, da bi utegnilo turista zanimati, imeti zanj posebno vrednost? Tudi to smo imeli pred očmi, ko smo snovali nov portal.« Posebno pozornost so namenili sami podobi portala, predvsem fotografijam. Peljhanova priznava, da so obliki dali prednost pred vsebino: »Naš portal nima namena postati Wikipedija Vipavske doline, pač pa na sodoben in uporabnikom prijazen način dovolj prepričljivo predstaviti dolino, da si bo ob ogledu fotografij ali videa zaželel takoj 'stopiti vanjo', se pravi obiskati.«

portal3Nad podobo portala je bdel Marijan Močivnik, tudi avtor lani sprejete celostne grafične podobe skupne blagovne znamke Vipavska dolina, ki je prispeval tudi vrhunske fotografije, tako ko še Jan Čermelj, Nejc Bole, Miha Bratina, Peter Bajnoci. V uredniškem odboru so bili še predstavniki ajdovske in vipavske občine ter obeh TIC-ov.

Portal, ki ga bodo sproti nadgrajevali in osveževali, je torej sodobno spletno orodje za dvig prepoznavnosti Vipavske doline, snovalci pa upajo, da go bodo čim prej 'posvojili' in tudi s pridom izkoristili sedanji in bodoči ponudniki iz doline. Za zdaj je portal dvojezičen (slovenščina, angleščina), v kratkem mu bodo dali še italijansko in nemško različico.

www.vipavskadolina.si

portal4Občina Ajdovščina je lani poleti objavila javni natečaj za izdelavo predstavitvenega filma. Med ponudniki je izbrala Sama Premrna iz Orehovice. V skladu s sloganom Vipavske doline - »vse drugače - vse leto« je bilo predvideno, da film zajame dolino v vseh letnih časih, zato je film nastajal dobro leto. Poleg imenitnih posnetkov naravnih in kulturnih znamenitosti, med katerimi jih je veliko iz zraka, film zasleduje zgodbo o prijaznosti (starejših) domačinov v odnosu do (mlajših) obiskovalcev, praviloma navdušencev v adrenalinskih športih, ki jih blago sredozemsko podnebje doline omogoča skozi vse leto, tudi pozimi. Scenarist, glavni snemalec in režiser Samo Premrn je k igranim kadrom povabil tako amaterske igralce kot naturščike, vsi pa so domačini. Posnel je za 35 ur gradiva, iz katerega je odbral najbolj uspele kadre, ki si v srednjem delu filma sledijo v ritmu glasbe. »Morda bo iz preostanka gradiva nastal še kakšen film,« je na predstavitvi dejal Premrn, ki je po ogledu sprejemal čestitke za izjemno opravljeno delo. Film je brez govora ali podnapisov, tako da brez prevodov 'pokrije' vse jezikovne skupine. Sicer pa je film sam dovolj zgovoren - kliknite