Jabolko navdiha za sodelavki Univerze v Novi Gorici

datum: 25.02.2019
kategorija: Novice

Znanstvenici v družbi rektorja Univerze v Novi Gorici dr. Danila Zavrtanika in župana Tadeja Beočanina

Sodelavkama Univerze v Novi Gorici, dr. Tanji Petrushevski in doc. dr. Gabrijeli Zaharijaš, je predsednik republike Borut Pahor izročil »Jabolko navdiha« za njune dosežke na področju astrofizike. Sprejema v predsedniški palači se je udeležil tudi župan Tadej Beočanin.

Predsednik republike Borut Pahor je izročil Jabolko navdiha sodelavkam Univerze v Novi Gorici Dr. Tanja Petrushevska je sodelovala pri odkritju nastanka sistema dveh nevtronskih zvezd. Pojav je bil prvikrat opažen avgusta 2018 in je zbudil izjemno zanimanje strokovne in širše javnosti. Rezultati raziskave, ki so jo vodili astronomi s Kalifornijskega inštituta za tehnologijo, so bili objavljeni v reviji »Science«. Dr. Petrushevska sodeluje pri mnogih pomembnih svetovnih projektih, hkrati pa je tudi profesorica astrofizike. Doc. dr. Gabrijela Zaharijaš pa je »Jabolko navdiha« prejela za raziskave zunajgalaktične svetlobe ozadja s satelitom Fermi. Sodelovala je v mednarodni skupini Fermi LAT, ki je med drugim odkrila, da je bil vrhunec nastajanja zvezd v našem vesolju pred približno desetimi milijardami let. Rezultati opazovanj, ki nam pomagajo izvedeti več o nastajanju zvezd, so bili novembra 2018 objavljeni v reviji »Science«. Obe znanstvenici delujeta v Centru za astrofiziko in kozmologijo, oddelku Univerze v Novi Gorici, ki ima sedež v Ajdovščini.