Festival moškega petja

datum: 13.05.2019
kategorija: Novice

Kar sedem moških pevskih sestavov je nastopilo na pomladnem festivalu petja, ki ga je konec tedna ob pomoči Občine Ajdovščina izpeljal MoPZ Srečko Kosovel. V soboto so se zbori v grajski kleti v Vipavskem Križu predstavili s poljudnim programom, v nedeljo pa so v božjepotni v cerkvi v Logu peli sakralne skladbe. Festival je postregel z visoko kakovostjo in raznolikim programom, tako da so poslušalci dobili zelo dober vpogled v trenutno dogajanje na področju moške vokalne glasbe

 

Uvod v festival je predstavljala okrogla miza, posvečena tako čarom moškega zborovskega petja, pa tudi težavam, kako privabiti v moške sestave mlade pevce. Umetniški vodje gostujočih zborov so si edini, da je treba za petje navdušiti že dečke v osnovni šoli, da pa je treba potem prebroditi obdobje mutacije in srednješolska leta, ko se mladi pevci običajno 'razgubijo'. Na osip odraslih zborov je vplivala tudi cepitev na oktete in manjše zasedbe, tako iz logističnih razlogov kot tudi tržnih vzgibov (klape). Celovito izkušnjo in vse čare moškega petja pa vendarle moč doživeti v večjih sestavih. Veliko je bilo govora tudi o pevskih tekmovanjih, ki ne smejo postati zgolj dirka za točkami, pač pa priložnost in način za razvoj zbora.

kosoveLogKosovelovci kot gostitelji so pod vodstvom Andreja Makorja (tudi umetniškega vodje festivala) na obeh koncertih ogrevali občinstvo in oder predali koroškim pevcem s Prevalj, ki ga tako kot fante iz Črnega Vrha vodi ženska (Vres - Helena Buhvald, Pobje - Veronika Škedelj). Edini manjši sestav je bil Goriški oktet Vrtnica, v katerem je večina pevcev iz zgornje Vipavske doline, umetniški vodja pa je legendarni Matjaž Šček. Fantovsko zasedbo je iz zamejstva pripeljal David Bandelj, sicer člane mešanega mladinskega zbora Emil Komel, ki mu je v Logu dodal še deško zasedbo in s tem požel dodatne simpatije občinstva. Dodatno mednarodno dimenzijo je festivalu dodal moški zbor El Vajo iz okolice Vicenze (Francesco Grigolo) z značilnim italijanskim melosom. Za poslastico so na koncu v obeh primerih poskrbeli pevci Vokalne akademije Ljubljana pod vodstvom Stojana Kureta.

Festival je bil po splošni oceni na višji kakovostni ravni kot prejšnji, prav tako je postregel z zelo raznolikim programom, kar dokazuje, da je tudi v obstoječi literaturi za moške zbore moč najti zanimive koncertne izzive in je bil železni repertoar moških zborov uporabljen le za skupno petje po uradnem delu, za dušo.