Delovno srečanje: jesenski vozni redi avtobusov na Goro
datum: 23.07.2024
kategorija: Novice
Pred dnevi je na Občini Ajdovščina potekalo delovno srečanje predsednikov krajevnih skupnosti z Gore in sodelavcev občinske uprave s predstavnikom podjetja Nomago. Vsebina srečanja so bili jesenski avtobusni vozni redi. Predsedniki so predstavili predloge, ki bi bili bolj po meri lokalnega prebivalstva. Avtobusno podjetje želi prisluhniti potrebam in je pripravljeno sodelovati, seveda v okviru svojih zmožnosti.
Avtobusno podjetje Nomago je v tem poletju poskusno uvedlo nove avtobusne linije na Goro. Tako ob delovnih dneh iz Ajdovščine avtobus odrine kar štirikrat, vsakič naredi krog: Ajdovščina – Col – Predmeja – Col – Podkraj – Col – Ajdovščina. Trasa res zajame vse večje kraje na Gori, vendar pa je bolj kot za domačine primerna za turiste, saj celoten krog vožnje traja skoraj eno uro, kar je za vsakodnevne prevoze na delo ali v šolo preveč. Mnogim potnikom z Gore je namreč Ajdovščina le izhodišče za nadaljnjo pot proti Novi Gorici, Postojni, Ljubljani. Predsedniki iz KS Predmeja, KS Otlica, KS Col in KS Podkraj sicer nadvse pozdravljajo pogostejše prevoze, hkrati pa imajo predloge, ki bi javni prevoz še približali potrebam lokalnega prebivalstva. Predvsem si želijo krajšega časa vožnje za dijake in študente, večina namreč v Ajdovščini vožnjo nadaljuje. Predlagajo, da se namesto štirih krožnih voženj skozi vse kraje uvede raje dve liniji po dvakrat dnevno – ena na Predmejsko stran, druga pa proti Podkraju. Tako bi skoraj za pol ure skrajšali pot do Ajdovščine. Zanimiva sta bila predloga uvedb novih linij, ki bi močno olajšala dnevne migracije na delo ali šolanje. Predsednik KS Podkraj predlaga uvedbo linije proti Bukovju, saj je na Gori veliko dijakov, študentov in delavcev, ki se dnevno vozijo na Postojnsko in bi jim ta linija pomembno skrajšala čas vožnje. Resda je cesta proti Bukovju na postojnski strani trenutno precej luknjasta, vendar sogovorniki ugotavljajo, da prav takšne namere lahko veliko pripomorejo k sanaciji. Drug predlog, prišel je iz Otlice, pa bi uvedel linijo prek Hrušice do Kalc, kjer je dobro izhodišče za avtobusne prevoze v več smeri, predvsem pa je to zelo hitra pot do Ljubljane. Janja Lazar, ki je na srečanju zastopala turistični razvoj, pa meni, da bi bilo nadvse smiselno uvesti avtobusno linijo na Goro tudi ob koncu tedna. Temu so prikimali tudi predsedniki – predlagajo soboto, zjutraj v dolino, zgodaj popoldan pa nazaj na Goro – ta termin bi nadvse ustrezal domačinom, ki bi lahko sobotne opravke v mestu naredili z avtobusom. Predvsem pa so predsedniki poudarili pomen prilagajanja avtobusnih prevozov urnikom srednjih šol. Dijaki so tista ciljna skupina, ki je odvisna od javnega prevoza, če ga ni, potem morajo vskočit starši, kar pa je v mnogih primerih zelo zahtevno.
Podjetje Nomago se je zelo pripravljeno pogovarjati in prisluhniti mnenju iz lokalnega okolja, saj le-to izhaja iz izkušenj in predvsem potreb prebivalcev. Vsem željam bo težko ustreči, saj se podjetje sooča s precejšnji kadrovskimi težavami, manjka šoferjev. Velja pa poudariti, da volja je. Hkrati pa vse strani v tej zgodbi zasledujejo isti cilj – na koncu si vsi želimo, da bi bili avtobusi bolj polni, ceste in javna parkirišča pa na ta račun nekoliko bolj sproščena
Če imate tudi vi predlog, vprašanje ali pripombo, vezano na avtobusne prevoze, vozne rede, nakupe vozovnic ali kakršnekoli druge zadeve v povezavi z avtobusnim potniškim prometom, lahko to enostavno sporočite Družbi za upravljanje potniškega prometa preko spletnega vprašalnika.