Odlična turistična statistika 2024

datum: 14.01.2025
kategorija: Novice

Turistično leto 2024 v Vipavski dolini je bilo obilno. Ajdovščino je obiskalo precej več gostov kot leto poprej. Sprejeta nova Strategija trajnostnega turizma v destinaciji Nova Gorica in Vipavska dolina vključuje kar šest občin ob reki Vipavi. Dolina pa ima tudi nove turistične vodnike, turistične nastanitve ter turistične produkte.

Čeprav podatki za mesec december še niso obdelani, je v preostalih 11 mesecih leta 2024 občino Ajdovščino obiskalo 20.246 gostov, kar je za 442 več kot v celotnem letu 2023. Podobno je pri nočitvah – v 11 mesecih leta 2024 smo zabeležili 42.657 nočitev turistov, kar je za 3.001 več kot v celotnem letu 2023. Številke podpirajo tudi drugi projekti in podvigi. Lani smo pridobili nove turistične postelje – domačija Welba na Planini, Apartma Šturje, Glamping Zarja v Podkraju …  K dobremu obisku so zagotovo pripomogli tudi zanimivi  turistični programi in prireditve, med katerimi velja zagotovo izpostaviti Poznoantični festival Ad Fluvium Frigidum, ki bo letos ponovno na sporedu v juniju.

V novo leto je destinacija vstopila s kar 40 novimi regijskimi turističnimi vodniki, kar je pomembna pridobitev za prepoznavnost dežele in nadaljnji turistični razvoj. Specializiran tečaj, ki ga je v jesenskem času izvedla Agencija Palladio,  je organiziral Javni zavod za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina. Novi regijski vodniki s pridobljeno licenco za strokovna vodenja obiskovalcev na območju vseh 13 občin v regiji so vpisani v register turističnih vodnikov. Največ, kar 13, jih je ravno iz občine Ajdovščina.

Veliko se je v 2024 naredilo tudi na razvojnem področju. Tako je sprejeta nova Strategija trajnostnega turizma v destinaciji Nova Gorica in Vipavska dolina. K strateškemu dokumentu, ki postavlja okvir za celostni razvoj trajnostnega turizma v destinaciji ob reki Vipavi za obdobje 2024-2030, je pristopilo šest občin: ob ustanoviteljicah zavoda za turizem (Nova Gorica, Ajdovščina, Renče-Vogrsko) tudi Vipava, Miren-Kostanjevica in Šempeter-Vrtojba. Strategija, ki vsebinsko tako pokriva območje celotne destinacije, postavlja smernice njenega razvoja in njenih blagovnih/tržnih znamk.  Trije glavni cilji, ki jih bo destinacija zasledovala do leta 2030 so: učinkovito upravljanje turistične destinacije in tržnih znamk, dvig kakovosti in vrednosti turistične dejavnosti ter skrb za skladen in trajnostni razvoj. Turistično leto 2025 torej pričenjamo na izvrstni podlagi.