Kolesar – udeleženec v prometu

datum: 17.09.2021
kategorija: Evropski teden mobilnosti

Kolesarjenje je vedno bolj priljubljeno tudi za vsakodnevne opravke, za pot na delo ali v šolo. Kolesarji in pešci v prometu niso zaščiteni z jeklenim oklepom in sodijo v ranljivejšo skupino, vendar pa lahko za lastno varnost veliko naredijo sami. Več nas bo na kolesih v prometu, večja bo tudi naša varnost, saj bomo bolj opazni, hkrati pa se bo izboljšala tudi kolesarska infrastruktura.

Električno kolo si bo mogoče izposoditi ali ga napolniti v izposojevalnicah v Skriljah, Vipavskem Križu in v Palah v Ajdovščini. Kolesarji lahko povečamo svojo varnost v prometu z doslednim upoštevanjem prometnih predpisov in tehnično brezhibnim kolesom. Poleg tega bo zelo na mestu tudi raba čelade in odsevnih predmetov ter luči za boljšo opaznost na cesti. Pri vožnji bodimo previdni in preudarni, prilagodimo hitrost vožnje še ranljivejšim pešcem.

Otroci na kolesu

kolesarjenje med vinogradi.jpgOtroci kolesarji lahko sodelujejo v prometu, ko dopolnijo 8 let in uspešno opravijo kolesarski izpit, vendar ne sami – do dopolnjenega 14. leta jih morajo na njihovih prometno-kolesarskih poteh spremljati odrasli.

Sodelovanje s kolesom v prometu je zelo zahtevno za otroka, zato bo dober zgled zelo na mestu – skupaj z otrokom se zjutraj odpravite do šole, po opravkih ali na potepanje. Tako boste bistveno povečali verjetnost, da bo otrok varen in rad na kolesu tudi ko odraste.  

Bistro glavo varuje čelada

poganjalčki Za mlajše od 18 let je kolesarska čelada obvezna – to velja tako za mlade kolesarje, kot za sopotnike na kolesu. Nadvse priporočljiva je čelada tudi za starejše, saj vsak trk ali padec s kolesom lahko povzroči poškodbe glave, ki puščajo trajne posledice. Čelada lahko ublaži posledice poškodb glave za 40 do 70 %!

Da bo čelada res varovala glavo, naj bo primerne velikosti, podložena z blazinicami ali s posebnim sistemom za uravnavanje naj bo prilagojena tako, da trdno stoji na glavi in je hkrati udobna ter naj bo trdno pripeta. Pomembno je tudi, da je pravilno nameščena – čelada mora ležati na glavi tako, da je njen prvi rob približno 2 cm nad obrvmi.

Pomembno: bodite zgled svojim otrokom in si pri kolesarjenju vedno nadenite čelado. Tako se boste izognili nepotrebnim zvedavim vprašanjem in dosegli samoumevno rabo čelade tudi pri otroku.

S kolesom v mesto

koloOb Goriški cesti v mestu Ajdovščina so delno že urejene kolesarske steze, cesta skozi mesto se je na račun lepo urejenih površin za kolesarje in pešce nekoliko zožala,  kar naj bi umirjalo promet. Vseeno pa nekateri kolesarji namesto po kolesarski stezi skozi mesto vozijo kar po cesti ter tako ovirajo avtomobilski promet. Če je ob cestišču urejena kolesarska steza, je vožnja s kolesom po cesti prepovedana. Kolesarji so dolžni voziti po kolesarskih stezah, z maksimalno hitrostjo 25 km/h.

Eno pomembnejših kolesarskih prometnih pravil je tudi prečkanje ceste – če preko ceste ni urejenega kolesarskega prehoda (običajno so zarisani v sklopu prehoda za pešce), mora kolesar cesto prečkati po pravilih pešca, torej mora sestopiti s kolesa in iti peš.

Če ob cesti ni urejene kolesarske steze, se mora kolesar, ki vozi po cesti, držati cestno-prometnih pravil. Vožnja po pločnikih je za kolesarje prepovedana. V primeru mešanih prometnih površin, namenjenih pešcem in kolesarjem, pa imajo vedno prednost pešci, oziroma se mora kolesar vedno izogniti pešcu. Mešanemu prometu – torej pešcem in kolesarjem – je namenjena pot od mosta čez Hubelj, mimo Lavričeve knjižnice, do železnega mosta v Papirnici, podoben režim velja tudi na poti ob cesti mimo srednje šole – od mosta pri Lipi do Osnovne šole Danila Lokarja. V mestu Ajdovščina pa kolesarji brez dodatnih omejitev lahko vozijo tudi po celotnem območju Kastre.